Preguntes freqüents
Preguntes Freqüents
L’horari de visites es pot veure modificat segons la situació epidemiològica del moment. Per conèixer la normativa, truqui al telèfon 972 14 00 94 i demani per la coordinadora/infermera de la Unitat Sociosanitària, qui li donarà la informació actualitzada.
Alguns pacients han de restar en aïllament en benefici propi i de la resta de pacients i dels professionals. En aquests casos cal limitar el màxim les visites i complir de forma estricta les recomanacions del personal sanitari.
Per als acompanyants: la porta principal del centre està oberta de 10 a 19:00h. Heu de comunicar que sou aquí prement el botó del timbre. Si heu d’accedir fora d’aquest horari ho podeu fer de la mateixa manera, és a dir, prement el timbre de l’entrada i esperar que us atengui el personal del centre.
És important que vagi identificada amb el nom de l’usuari. Depenent del règim en que ingressi podeu consultar la normativa/funcionament del servei de bugaderia.
Per a la higiene personal, cal que porteu:
- Pijama o camisa de dormir
- Bata
- Sabatilles tancades
- Roba interior i mudes
- Estris d’higiene personal:
- Màquina d’afaitar
- Raspall o pinta
- Raspall i pasta de dents
- Capseta per a dentadura postissa
Si necessiteu ulleres, pròtesi dental i/o audiòfons, recordeu que els heu de portar.
El personal d’infermeria us farà saber si cal que porteu algun altre article d’ús personal.
Totes les habitacions tenen telèfon, podeu trucar al telèfon 972 140 094 i demanar que us passin amb l’habitació de la persona ingressada.
Els horaris de trucades són de 10:00h a 19:00h. Igualment, si precisa contactar amb el seu familiar fora d’aquest horari, el personal assistencial s’encarregarà de derivar la trucada.
El temps d’ingrés variarà en relació a les vostres necessitats d’atenció especialitzada i als objectius terapèutics individuals.
Per qualsevol dubte tindrà contacte directe amb l’equip assistencial.
Per accedir als serveis d’atenció sociosanitària és indispensable la indicació del professional assistencial de la xarxa sanitària pública o privada. No és possible accedir-hi per iniciativa pròpia.
Per poder accedir als serveis de l’Hospital de dia del Centre Sociosanitari cal que l’Equip Avaluador Interdisciplinari Ambulatori (EAIA) recomani l’entrada del pacient. Per fer-ho es basa en l’informe del metge especialista o del Centre d’Atenció Primària.
- Medicació habitual
- Absorbents, si la persona en fa servir (mínim per 1 setmana)
- Productes d’higiene marcats amb el nom i cognoms del resident:
- Gel de bany, xampú, crema hidratant, desodorant, colònia.
- Raspall de dents i crema dentífrica. Si usa pròtesis dental: recipient per a la pròtesis i pastilles netejadores.
- Fulla d’afaitar o maquineta elèctrica.
- Roba marcada amb el nom i cognoms del resident. Orientativament:
- 4 jerseis, 4 pantalons, 4 camisetes interiors, 4 camises o polos
- 4 parells de mitjons, 4 calçotets o calces i 4 sostenidors
- 2 parells de sabatilles
- 2 pijames
- Objectes personals i significatius, fotos,…..
- Informes mèdics (on hi constin els diagnòstics i les possibles patologies)
- Recepta electrònica actualitzada
- Fotocòpia del DNI
- Fotocòpia de la targeta sanitària
- Fotocòpia del núm. de compte corrent
- Història de Vida
Hem preparat aquest article per ajudar-te a preparar la maleta.
Tots excepte la perruqueria i podologia, ja que són serveis opcionals; però el seu cost és reduït.
Si, haurà de continuar pagant per mantenir la reserva de la plaça i l’habitació.
Si, tenim un servei de bugaderia. Únicament heu de portar la roba marcada de casa amb el vostre nom. Nosaltres farem un inventari a l’ingrés i ens encarregarem de mantenir la roba neta i planxada durant la seva estada.
Si, ens encarreguem de canviar-les de manera regular (generalment, les tovalloles a diari i la roba de llit amb freqüència setmanal).
Si, sempre que hi hagi espai suficient per moure’s sense dificultat. Seguint aquesta premissa, també podrà endollar la seva nevera i TV.
Si, tenim habitacions dobles i individuals. Pot consultar disponibilitat i tarifes trucant . En quant a les tarifes, sempre es pot posar el telèfon i correu de contacte per demanar la informació
Per moltes persones, suposa un gran esforç la selecció del millor centre. Tot i que la millor opció serà la que s’adeqüi a les necessitats de la persona que va ingressar, us aconsellem tenir en compte els següents punts:
- Que el centre disposi de personal sanitari titulat (metge, equip d’infermeria, terapeuta ocupacional, psicòleg, fisioterapeuta, treballador social) per rebre una atenció integral.
- Que sigui un centre que ofereixi activitats cognitives i de psicomotricitat, si pot ser tant dins com fora del centre.
- Que disposi de cuina pròpia amb dietista titulada, per garantir que rebrà una alimentació adequada a les seves necessitats.
- Que tingui un horari flexible de visites, així com espais interiors i exteriors on poder estar confortablement amb els familiars i amics.
- Que les instal·lacions estiguin netes i ben il·luminades.
És el web que permet a la ciutadania disposar de la seva informació personal de salut, serveis i inclou també la informació que s’ha generat per l’atenció sanitària que us hagin prestat en algun dels centres assistencials públics. També permet realitzar tràmits i gestions en un entorn segur.
Per garantir la seguretat i la confidencialitat en l’accessibilitat a les dades, només hi tindran accés les persones de 16 anys o més que disposin de la targeta sanitària individual (TSI) i un certificat digital o un codi d’usuari que es demana al CAP. Us podeu adreçar a la Unitat d’Atenció al Client .
El transport sanitari no urgent es fa, preferentment, amb transport col·lectiu, excepte que el metge indiqui el contrari. El servei d’Admissions s’encarregarà de sol·licitar el servei a l’empresa que gestiona el transport sanitari.
És molt important que tingueu actualitzades les vostres dades personals, ja que és la manera que tenim de contactar amb vosaltres i informar-vos de les visites i intervencions programades. Les podeu actualitzar al Servei d’Admissions de la Fundació Hospital de Puigcerdà.
Us podeu adreçar a la Unitat d’Atenció al Client
Heu de demanar cita amb el vostre metge de capçalera del Centre d’Atenció Primària, que és el professional autoritzat per fer-vos el document de baixa de malaltia comuna.
La targeta sanitària individual (TSI) identifica i acredita els ciutadans com usuaris del sistema sanitari públic de Catalunya. És gratuïta i facilita l’accés als centres de la xarxa sanitària pública. També permet obtenir els medicaments finançats pel Servei Català de la Salut a la farmàcia. És personal i intransferible.
Per demanar-la o renovar-la, adreceu-vos a la Unitat d’Atenció al Client del vostre Centre d’Atenció Primària.
L’Organització Catalana de Transplantaments (OCATT), del Servei Català de la Salut, és responsable de planificar, ordenar i coordinar qualsevol activitat relacionada amb l’extracció, conservació, distribució, transplantament i intercanvi d’òrgans i teixits per utilitzar-los amb finalitats terapèutiques a Catalunya, així com avaluar els resultats dels trasplantaments per a la presa de decisions clíniques i administratives.
Els vostres òrgans poden completar una vida. Per manifestar la vostra voluntat de ser donant d’òrgans el primer que cal fer és comunicar-ho als familiars i amics més propers. Fer-se el carnet de donant i portar-lo amb la documentació personal ajuda a refermar i testimoniar la decisió, no compromet a la persona sol·licitant i se’n pot desfer en qualsevol moment si es canvia d’opinió. Podeu obtenir el carnet gratuïtament a la web de l’OCATT.
Qualsevol persona pot ser donant potencial, sempre que en vida no s’hagi manifestat en contra de la donació. També podeu deixar-ne constància a través de la pàgina web La Meva Salut, apartat “Voluntats i donacions”. Serà visible a la vostra història clínica, des de la Història clínica compartida de Catalunya (HC3) i d’aquesta manera els professionals de la salut tindran coneixement de la vostra voluntat de ser donant.
Per a més informació consulteu el Canal Donació i transplantaments del Catsalut.
Les voluntats anticipades són les instruccions que una persona major d’edat, amb capacitat suficient i de manera lliure, adreça al seu metge o metgessa responsable, per tal que les tingui en compte quan la persona es trobi en una situació en què les circumstàncies que concorrin no li permetin expressar personalment la seva voluntat. També admet la possibilitat que la persona nomeni un representant que podrà actuar amb l’equip sanitari com a interlocutor, en cas que ella no estigui en condicions d’expressar la seva voluntat.
Les voluntats anticipades es recullen en un document de voluntats anticipades (DVA), regulat per la Llei 21/2000, de 29 de desembre.
Per a demanar informació, podeu adreçar-vos a la Treballadora social
Adreceu-vos a la Unitat d’Atenció al Client i on omplireu el full de sol·licitud del canvi de metge i /o d’infermera.
Adreceu-vos a la Unitat d’Atenció al Client. Allà us facilitaran informes mèdics, resultats d’exploracions realitzades als centres o còpies de la història clínica.
Per a més informació: uac@fhp.cat
Si necessiteu un justificant d’assistència, sol·liciteu-lo al Servei d’Admissions en sortir de la vostra visita.
Horaris del Servei de Rehabilitació ambulatòria i domiciliària:
- Dilluns 9 a 14h (metge rehabilitador).
- Dilluns a divendres 8 a 20h (servei de fisioteràpia ambulatòria).
- Dilluns a divendres 9.15 a 13h (servei de fisioteràpia i teràpia ocupacional domiciliària).
- Dimecres 9.30 a 14.30h i 15.30 a 17.30h (servei de logopèdia ambulatòria i domiciliària)
Horaris del Servei de rehabilitació a l’Hospital de Cerdanya:
- Dilluns 9 a 12h.
- Dimarts a divendres 8.30 a 12h.
- Dissabtes 10 a 12h.
Horaris RHB al Centre Sociosanitari i Residencia:
- Dilluns a divendres 8h a 15.10h (servei de fisioteràpia).
- Dimecres 9.30h a 14.30h (servei de logopèdia).
El centre ambulatori de Rehabilitació està ubicat a la 3a. planta de l’antic hospital, a la Plaça de Santa Maria núm. 1, al mateix edifici del CAP de Puigcerdà. Es pot accedir per escales o per ascensor.
Els principals centres prescriptors són l’Àrea Bàsica de Salut de Cerdanya i l’Hospital de Cerdanya.
I des de les mútues el seu metge especialista realitza la derivació al nostre Servei de Rehabilitació.
Les sol·licituds del Servei Català de la Salut les envien directament els centres prescriptors al correu específic de rehabilitació: rehabilitacio@fhp.cat, qui després de comprovar la complexitat i prioritat de la patologia programa al pacient per visita amb el metge rehabilitador.
Per accedir des de les diferents mútues, el circuit és el mateix.