Residència2022-08-31T07:38:45+01:00

L’atenció centrada en la persona:
El nostre model d’atenció

Vetllem per la persona i la unitat que la conforma, per nosaltres cada usuari i la seva família
són úniques!

Residència

La Residència de Puigcerdà es troba situada a la zona alta de Puigcerdà, a 5 minuts del Parc Schierbeck o del Camí dels enamorats, i a 10 minuts del centre del poble.

Aquesta situació ens proporciona la tranquil·litat necessària per descansar i gaudir de les passejades a l’aire lliure, però també la facilitat per accedir a peu o en cadira de rodes als principals serveis de la població.

A la sortida del centre, trobem una parada de bus urbà que ens apropa als punts més importants: l’Hospital de Cerdanya, l’estació de tren i/o la cèntrica Plaça de Barcelona.

També tenim el Poliesportiu Municipal a 5 minuts caminant, amb tarifes molt avantatjoses per les persones grans.

Disposem de 88 places de residència assistida: 49 d’àmbit públic i 39 de privat.
Les habitacions, senzilles o dobles, estan distribuïdes en 2 plantes, i totes elles compten amb sortida directa a jardí.
0
PLACES
0
M2 JARDÍ
0
MIN. AL POBLE
0
LLITS

Unitats

  • La planta -1 està especialitzada en cures a persones amb deteriorament cognitiu, estructuralment preparada per persones que puguin necessitar una unitat tancada. Personal preparat, amb experiència en l’àmbit de les demències.
  • A la planta 0 es troba la Unitat Residencial, està dotada de diferents ambients per gaudir del temps lliure de manera individual i grupal, instal·lacions i serveis òptims per una estància confortable.
  • El Centre de Dia es troba al costat de la unitat residencial i disposa d’accés exterior. Aquí acollim a les persones que volen passar el dia en companyia, però prefereixen tornar a dormir a casa seva i mantenir els hàbits de vida quotidians.
La unitat residencial es troba subdividida en quatre més petites anomenades Unitats de convivència, espais comuns on conviuen persones amb característiques i necessitats semblants, tenint en compte afinitat, situació funcional i estat cognitiu.

Basades en el model d’Atenció Centrada en les Persones (ACP)

“Que la teva decisió sigui la meva motivació”

Treballem objectius personalitzats on la persona i el seu cercle són qui marquen el camí a treballar!
Les bones pràctiques guien l’acció del nostre equip, garantint una atenció única.
Comptem amb la figura del professional de referencia, qui és el responsable de assistir de manera personalitzada les necessitats i demandes de la persona i treballa per vetllar per què les preferències i desitjos del usuari siguin escoltades.

Bones pràctiques: “El compromís, marca el nostre camí”

  • Exercici de Drets
  • Participació activa
  • Benestar emocional, comunicació i convivència
  • Entorn físic i integració a la comunitat

Horari de vida a la Residència de Puigcerdà

7:30-9:30. Hora d’aixecar-se. Depenent de las necessitats i preferències dels residents en quant a horari, el personal assistencial comença el dia donant suport en la higiene i el vestit a aquelles persones que ho necessiten.

9-10h. Esmorzar. Els residents van arribant al menjador, on els servim allò que desitgin per esmorzar: fruita, suc, cafè, galetes, torrades, embotits, panets…i el cap de setmana, brioxeria.

10-12h. Activitats matinals. Seguint un horari preestablert, comencen les activitats individuals i grupals la terapeuta ocupacional, la fisioterapeuta i la educadora social. Ja sigui a les sales d’activitats, al jardí o als exteriors de la residència.

13-14h. Dinar. Atenent a la dieta individual i a la elecció de menú que els residents hagin triat el dia anterior, es serveixen els dinars produïts a la nostra cuina pròpia.

14-15h. Temps de descans. Als residents que ho requereixen, els ajudem a passar al llit per fer la migdiada, reposar i/o alleujar punts de pressió.

15-16h. Activitats lúdiques. Qui vulgui pot participar en el bingo o els jocs de taula.

16-17h. Berenar. Els residents poden prendre un refrigeri a la seva elecció.

19-20h. Sopar. Un cop més, tenint en compte la dieta i gustos de cada resident, servim un sopar lleuger, però complet.

20-22h. Hora de descansar. Alguns prefereixen fer tertúlia, altres veure la TV i enllitar-se més tard. Per a la resta i per qui ho necessita, els ajudem a posar-se al llit, tenint en compte les preferències de cadascú en quant a horari d’enllitar-se.

Serveis

MEDICINA
Vetlla pel tractament i prevenció de malalties cròniques, tenint en compte l’historial del resident. Els nostres metges estan especialitzats en l’atenció a les persones grans, el què assegura una atenció sanitària de qualitat.

TERÀPIA OCUPACIONAL
Té com a objectiu assolir la màxima autonomia possible del resident en la seva ocupació diària. Per aconseguir-ho, primer valora les limitacions , capacitats i potencialitats de la persona en la seva globalitat (aspectes motrius, cognitius i socials) dins del seu entorn i, posteriorment, realitza una intervenció personalitzada dirigida a maximitzar les habilitats, compensar els dèficits, i adaptar l’entorn.

INFERMERIA
Present les 24h del dia, els 365 dies de l’any, l’equip d’infermeria acompanya al resident en tot moment i assegura la satisfacció de totes les necessitats bàsiques. Tant mateix, detecta en primera instància les dificultats i/o problemes que puguin sorgir i determina un pla d’actuació d’infermeria, sempre en relació directa amb la resta de professionals de l’equip multidisciplinar.

Comptem amb Auxiliars d’infermeria que conformem un grup de treball estable, amb experiència i titulació oficial , on la formació continuada és la base del nostre servei assistencial.

FISIOTERÀPIA
Aquest servei té com a missió preservar, restablir i, en la mesura del possible, augmentar el nivell de salut dels pacients mitjançant la prevenció, promoció, manteniment i recuperació de la funcionalitat, adaptant la seva intervenció a la individualitat de la persona, i procurant millorar i/o mantenir la seva autonomia i qualitat de vida. Aquesta feina és fonamental a l’hora de combatre els processos involutius de l’edat i/o la inactivitat que poden evolucionar fins arribar a l’incapacitat física.

PODOLOGIA
A més, proporcionem servei de podologia, amb cita prèvia dins del centre.

PERRUQUERIA
A més, proporcionem servei de perruqueria, amb cita prèvia dins del centre.

LOGOPÈDIA
S’encarrega d’avaluar, diagnosticar, prevenir i tractar les dificultats i patologies relacionades amb el llenguatge, la parla i la comunicació, fet que també engloba la salut de la veu. A més, s’encarrega de la diagnosi i tractament dels trastorns de deglució, i dóna suport a l’equip assistencial en la detecció i l’adopció d’estratègies compensatòries que cal dur a terme en cada cas, tant pel que fa a les dietes com al tractament preventiu.

PSICOLOGIA
Ajuda en el procés d’adaptació del resident i de les seves famílies, tant en el moment de l’ingrés, com durant l’estada a la residència; també realitza una valoració psicològica del resident en totes les seves dimensions (emocional, cognitiva i conductual), per determinar les seves necessitats i així poder realitzar un pla d’intervenció directe i personalitzat, dirigit a la rehabilitació cognitiva i al tractament de l’estat emocional i conductual de la persona (acompanyament en processos de dol, suport familiar, millora anímica, canvis conductuals).

EDUCACIÓ SOCIAL I ANIMACIÓ SOCIO-CULTURAL
Servei encarregat de dissenyar el programa d’activitats socioculturals amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels residents. Fomenten espais de relació, entreteniment, oci i conservació de les capacitats cognitives. Porten a terme un programa d’activitats setmanals que inclouen: estimulació cognitiva, escriptura, laborteràpia, bingo, cinema, psicomotricitat, musicoteràpia, zumba “chair”, jocs de taula i passejades a l’aire lliure. Per altre banda, també dirigeixen les activitats periòdiques distribuïdes al llarg de l’any, com les sortides fora del centre (visites, excursions…), festivitats i celebracions.

PERSONAL DE RECEPCIÓ
Equip encarregat de rebre a les persones que accedeixen al centre, gestionar trucades, visites, ingressos, altes. Realitzen una important labor de suport als equips assistencials de les diferents unitats. Es troben en contacte directe i constant amb totes les persones que treballen al centre, així com els residents, els seus familiars i la resta de visitants.

TREBALL SOCIAL
Assegura el benestar dels residents promovent el seu empoderament, la defensa dels seus drets i la seva dignitat. Des de la fase de pre-ingrés, atén a la persona i la seva família, proporcionant informació, orientant i acompanyant. Així mateix, durant l’ingrés, fa seguiment del període d’adaptació i, al llarg de l’estada de la persona al centre, assegura els recursos que aquesta necessita.

CUINA
Servei de restauració dins del centre, que compta amb una dietista especialitzada, que proporciona les dietes adaptades a cada cas i assegura la satisfacció de les necessitats calòriques i dels diferents grups d’aliments que tenen els usuaris. En contacte estret amb l’equip d’infermeria i els residents, treballa per satisfer els gustos d’aquests tenint en compte les dietes establertes pel metge. Ofereix menús adaptats a les diferents estacions de l’any, i participa activament en la celebració d’ocasions especials com són el berenar de Carnestoltes i per la revetlla de St. Joan, la graellada d’estiu, la castanyada per Tots Sants, el sopar de Nadal i Cap d’Any o el dinar de St. Esteve.

FARMÀCIA
Suposa un valor afegit millorant la qualitat assistencial en encarregar-se de la gestió integral de tot el relacionat amb els medicaments del centre. Vetlla per la utilització segura, eficaç i eficient dels mateixos per contribuir a millorar els resultats sobre la salut dels residents. És responsable de la preparació de sistemes individualitzats d’administració dels medicaments i, a més, del control del estoc del centre per disposar d’aquells que es puguin necessitar en el dia a dia, i també davant circumstàncies d’urgència.

Professionals

Aquests són els equips de professionals experts que atenen al centre:

Directora Tècnica: Ana Rus Morales

Metge: Maica Vallbona

Infermera coordinadora i Responsable Higienicosanitària: Varynia Balladares Pérez

Psicòloga: Sílvia Alsina

Logopeda: Xus Ochoa

Farmàcia: Ana Valero, Sergi Gil

Equip d’infermeria Unitat residencial:

Infermeres: Cristina Ramírez, Martha Oliver, Vanesa Ruíz

Auxiliars d’Infermeria: Andrea Sánchez, Clarisa Medina, Conchi Gálvez, Dolores Lechuga, Eloísa Espada, Evelyn Hernández, Fiorella Balladares, Ghizlane Mansouri, Giovanna Capristán, Hananne El Handouti, Inma Martín, Julia Frías, Lídia Martínez, Lílian Áñez, Maite Lechuga, Marcela Fierro, María del Mar Vaquero, María Roig, Maribel Gamba, Montse Barnadas, Nadia Hernández, Nadine Dos Santos, Núria Romero, Paz Valverde, Rocío Rodríguez, Rosa Puig, Teresa Navarro, Ubi Coronado, Valentina Sirghi, Yasmina Moya

Equip d’infermeria Unitat de psicogeriatria:

Infermeres: María José González, Meritxell Bosom, Sheila Romero

Auxiliars d’Infermeria: Ana Ricou, Anabel Alfárez, Anabel Jiménez, Ángela Carvajal, Carla de Sousa, India Xofra, Madelene Antezana, María José Valle, María Luisa Álvarez, Martha Felipes, Martha Rivera, Milena Quijano, Norma Zubieta, Sandra Otero, Sheila Villamarín, Trinidad Pérez, Yeni Escalera

Fisioterapeutes: Andrea Austt, Claudia Austt

Terapeuta ocupacional: Irene Morales

Treballadora social/Educadora social: Sónia de Pablo

Animadora: María Calderón

Personal de recepció: Ester Ruiz, Cristina Palau, Júlia López, Iván Olivares, Rosa Porta

Neteja: Fissa Boukhalfi, Enrica Ferrufino, María Gil, Ilse Herrera, Liudmila Maksimova, María Noguera, Rosa Parra (responsable de l’equip), Equip ADIS

Estem a la teva disposició

HORARIS DE VISITA

Els horaris actuals de visita són de 10h a 19h

Preguntes freqüents

Material necessari:2021-10-30T13:30:59+01:00
  • Medicació habitual
  • Absorbents, si la persona en fa servir (mínim per 1 setmana)
  • Productes d’higiene marcats amb el nom i cognoms del resident:
    • Gel de bany, xampú, crema hidratant, desodorant, colònia.
    • Raspall de dents i crema dentífrica. Si usa pròtesis dental: recipient per a la pròtesis i pastilles netejadores.
    • Fulla d’afaitar o maquineta elèctrica.
  • Roba marcada amb el nom i cognoms del resident. Orientativament:
    • 4 jerseis, 4 pantalons, 4 camisetes interiors, 4 camises o polos
    • 4 parells de mitjons, 4 calçotets o calces i 4 sostenidors
    • 2 parells de sabatilles
    • 2 pijames
  • Objectes personals i significatius, fotos,…..
Documentació necessària:2021-10-30T13:29:17+01:00
  • Informes mèdics (on hi constin els diagnòstics i les possibles patologies)
  • Recepta electrònica actualitzada
  • Fotocòpia del DNI
  • Fotocòpia de la targeta sanitària
  • Fotocòpia del núm. de compte corrent
  • Història de Vida
Què necessito portar el dia de l’ingrés?2021-10-30T13:28:16+01:00

Hem preparat aquest article per ajudar-te a preparar la maleta.

El preu inclou tots els serveis?2021-10-30T13:27:59+01:00

Tots excepte la perruqueria i podologia, ja que són serveis opcionals; però el seu cost és reduït.

Si marxo de cap de setmana o vacances, he de continuar pagant?2021-10-30T13:27:41+01:00

Si, haurà de continuar pagant per mantenir la reserva de la plaça i l’habitació.

Puc rentar la meva roba al centre2021-10-30T13:27:21+01:00

Si, tenim un servei de bugaderia. Únicament heu de portar la roba marcada de casa amb el vostre nom. Nosaltres farem un inventari a l’ingrés i ens encarregarem de mantenir la roba neta i planxada durant la seva estada.

La Residència proporciona les tovalloles i la roba de llit?2021-10-30T13:27:05+01:00

Si, ens encarreguem de canviar-les de manera regular (generalment, les tovalloles a diari i la roba de llit amb freqüència setmanal).

Puc portar mobles de casa meva a l’habitació?2021-10-30T13:26:46+01:00

Si, sempre que hi hagi espai suficient per moure’s sense dificultat. Seguint aquesta premissa, també podrà endollar la seva nevera i TV.

Puc disposar d’una habitació per mi sol/-a2021-10-30T13:26:29+01:00

Si, tenim habitacions dobles i individuals. Pot consultar disponibilitat i tarifes trucant . En quant a les tarifes, sempre es pot posar el telèfon i correu de contacte per demanar la informació

Què he de tenir en compte per triar una residència o una altra?2021-10-30T13:26:08+01:00

Per moltes persones, suposa un gran esforç la selecció del millor centre. Tot i que la millor opció serà la que s’adeqüi a les necessitats de la persona que va ingressar, us aconsellem tenir en compte els següents punts:

  • Que el centre disposi de personal sanitari titulat (metge, equip d’infermeria, terapeuta ocupacional, psicòleg, fisioterapeuta, treballador social) per rebre una atenció integral.
  • Que sigui un centre que ofereixi activitats cognitives i de psicomotricitat, si pot ser tant dins com fora del centre.
  • Que disposi de cuina pròpia amb dietista titulada, per garantir que rebrà una alimentació adequada a les seves necessitats.
  • Que tingui un horari flexible de visites, així com espais interiors i exteriors on poder estar confortablement amb els familiars i amics.
  • Que les instal·lacions estiguin netes i ben il·luminades.

Contacta amb nosaltres

Residència de Puigcerdà
Camí antic de Llívia, s/n
17520 Puigcerdà
Tel 972 14 00 94


    Go to Top